torsdag 31 oktober 2013

I dag har jag bla gjort spökmaränger, det blev inga läskiga spöken utan lite fulsöta. Till ögon använde jag minimarshmallows, klippte av dom på mitten till en början, sen såg att dom såg söta ut fast dom är rätt stora.



Jag tog 5 äggvitor, det var väldigt små ägg och ca 2 dl strösocker, vispade
detta länge så jag fick en riktigt styv maräng.

Det gick jättelätt att spritsa ut mina spöken med den styva marängen.
Gräddade/ torkade mina maränger i 2 timmar på 75-80 grader sen fick dom stå kvar i ugnen på eftervärme i fler timmar.
Nu ska jag sätta dom på mina cupcakes, gjorde muffins med mixade frukter i. Jag har gjort en grön frosting som jag ska spritsa ut gräs med i morgon, där ovanpå gräset tänkte jag ha mina spöken :)
Jag älskar att få leka lite med bakverk ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar